pondelok 23. januára 2012

Night Huntress World (Svet nočných lovcov) od Jeaniene Frost

Názov série: Svet nočných lovcov
Originálny názov série: Night Huntress World
Autor: Jeaniene Frost
Vydavetľstvo: BARONET


Svet nočných lovcov je spin-off séria k pôvodnej Night Huntress (Noční lovci) sérii od Jeaniene Frost (viď predchádzajúci post). Zachytáva príbehy vedľajších postáv z pôvodnej série a je rovnako dobrá :-)

Zatiaľ vyšli dve knihy, ktoré boli obe preložené a vydané aj u nás (za "u nás" považujem vždy SR aj ČR) vo vydavateľstve Baronet. Zatiaľčo pôvodná séria by sa dala skôr označiť za urban fantasy (rovnaká hrdinka vo všetkých knihách atď.), tento spin-off už patrí skôr do kategórie paranormálnych romancí.

1. První rudá kapka (First Drop of Crimson)

S oboma hrdinami knihy sme sa stretli v pôvodnej sérií kníh o Cat a Bonesovi.

Denise vie veľmi dobre, aké tajomstvá ukrýva svet okolo nej, veď jej najlepšia priateľka Cat je poloupír. Avšak keď na ňu prejde kliatba od jej prapredka, ktorý uzavrel zmluvu s nebezpečným démonom, jej jediná záchrana je Spade, mocný upír a Bonesov najlepší priateľ. Spada Denise priťahovala už dávno, avšak vždy bola preňho nedostupná. Prežila tragédiu v podobe straty milovaného človeka, ktorého zabil nebezpečný upír a tak medzi nimi nikdy nemohol vzniknúť žiaden vzťah. Avšak teraz sa situácia zmenila a Spade urobí všetko pre to, aby si získal jej srdce a zachránil jej život. 

Na Spadov príbeh som bola zvedavá od okamihu, keď sa prvýkrát ukázal v knihe Halfway to the Grave. Nikdy ma ani nenapadlo, že práve Denise bude preňho tá pravá, pretože v čase deja pôvodnej série bola zasnúbená/vydatá za iného. Avšak od tragickej smrti svojho manžela sa Denise vyhýba všetkému nadprirodzenému, prenasledovaná vinou a výčitkami, že práve jej vzťahy s upírmi boli príčinou jeho smrti. Denise je silná a tvrdohlavá a díva sa na život veľmi prakticky. Hoci jej smrť manžela spôsobila obrovské utrpenie, vie, že život ide ďalej a musí sa s tým vyrovnať.  A keď je jej jedinou nádejou na prežitie záhadný a nebezpečný Spade, jednoducho musí svoje predsudky prekonať a požiadať ho o pomoc.

Moje hodnotenie: 4*


2. Věčný polibek temnot (Eternal Kiss of Darkness)

Kira je súkromná vyšetrovateľka z Chicaga. Jednej noci počuje z opusteného skladiska zvuky zápasu a zmysel pre povinnosť jej nedovolí to ignorovať. A toto rozhodnutie zmení jej život navždy, pretože ten mladý sexy muž, ktorému zachráni život, je v skutočnosti niekoľko tisícročí starý upír, potomok starovekých egyptských faraónov a dedič ich moci.

Mencheres už nemá prečo žiť. Svoje impérium odovzdal svojmu priateľovi a nasledovníkovi Bonesovi a jeho žena ho zradila tým najpodlejším spôsobom a skončila mŕtva. A tak sa rozhodne nechať sa zabiť v opustenom skladisku. Avšak keď ho "zachráni" odvážna mladá žena, jednoducho nemôže dopustiť, aby sa jej kvôli nemu niečo stalo. A hoci urobí správnu vec a snaží sa jej vymazať pamäť, Kira je jedným z mála ľudí na svete, na koho jeho mágia neúčinkuje. Kira začne tajomného neznámeho hľadať, čím sa dostane do centra pozornosti jeho nepriateľov a jediný spôsob, ako môže prežiť, je nechať sa zmeniť na upíra.

Táto kniha bola pre mňa veľkým prekvapením. Zatiaľčo som mala veľké očakávania od Spadovej knihy, ktorá bola skvelá, ale nie 5*, Mencheresova kniha ma úplne dostala.V pôvodnej sérii bol Mencheres vždy stelesnením dôstojnosti, vzdialený od ľudských emócií, čo je vcelku prirodzené, keď sa vezme do úvahy jeho vek :-) Ale táto kniha nám ukázala jeho vnútro, jeho spomienky a city a pohnútky jeho chovania. Dej knihy je úžasný mix dobrodružstva a romantiky, od ktorého sa nebudete vedieť odtrhnúť. Dej sa premiestňuje z miesta na miesto, od Chicaga cez Disneyland (hehe..) až po staroveké mayské ruiny v Yucatane. Kira je podobne ako Denise silná a emancipovaná hrdinka, inteligentná a milujúca a je pre Mencheresa perfektnou partnerkou. Okrem hlavných hrdinov si zamilujete aj vedľajšie postavy. Keďže ja som obrovskou fanynkou Vlada, táto kniha ma veľmi potešila :-)

Moje hodnotenie: bez váhania 5*


Keďže ja som najskôr čítala pôvodnú sériu Noční lovci (Night Huntress), kde sme sa so všetkými hrdinmi zoznámili, vychutnávala som si tento spin-off oveľa viac ako niekto, kto začal práve týmito knihami. Ale naše vydavateľstvá sa z nejakého neznámeho dôvodu málokedy držia správneho poradia vydávania kníh (čo sa ukázalo aj pri Sherrilyn Kenyon). Avšak vydanie tejto série ma hrozne teší, pretože sa jedná o jednu z mojich TOP sérií :-)





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára